Wrocław: ul. Hubska 4
ul. Buforowa 2

tel. 796 413 313

Godziny pracy:
poniedziałek - sobota  9 - 18

Regularne serwisowanie klimatyzacji może skutecznie zapobiec uszkodzeniom, a także pomaga w utrzymaniu układu w stałej sprawności, co pozwala zaoszczędzić na kosztownych naprawach. Jeszcze całkiem niedawno wychodzono z założenia, że układy klimatyzacyjne to zamknięte systemy, które wcale nie wymagają jakiejkolwiek obsługi. Spostrzeżono jednak, że naturalny proces, którym jest utrata czynnika obniża zdolność do chłodzenia powietrza i może doprowadzić do uszkodzenia bądź zniszczenia kompresora. Tak samo jest w przypadku, kiedy zawartość wilgoci w układzie jest za wysoka.
Pamiętajmy też o aspektach ekologicznych. Wydostające się czynniki chłodnicze m.in. mają wpływ na powstawanie dziury ozonowej i efekt cieplarniany.

Cenniki na serwisowanie klimatyzacji nie są jednakowe we wszystkich serwisach, jest tak, ponieważ obejmują one różnorodny zakres przeglądu, a ponadto nie każdy w równy sposób rozumie takie słownictwo jak „serwis” klimatyzacji bądź też „kontrola” klimatyzacji. Bardzo powszechnie używane są takie sformułowania jak „serwisowanie”, „kontrolowanie”, „czyszczenie”, bądź też „testowanie”, jednakże żadne spośród tych sformułowań nie posiada jasnej i precyzyjnej definicji. Niektóre spośród warsztatów wykonują pełen zakres czynności przeglądowych a co za tym idzie cena za usługę jest znacznie korzystniejszą. Oferty oraz cenniki możemy porównywać jedynie wtedy, kiedy mamy pewność, że zakres robót oraz ilość wymienianych części jest dokładnie taka sama.

 

Filtr-osuszacz służy usuwaniu z układu klimatyzacji wilgoci, a również cząsteczek stałych, co zabezpieczają sprężarkę i zawór rozprężny przed zniszczeniami i daje gwarancję na optymalną wydajność chłodzenia. Pewna część wilgoci, znajdująca się w układzie klimatyzacji wychwytywana jest poprzez filtr-osuszacz. Nazywa się go „akumulatorem”, a w swych systemach ma on dyszę rozprężną zamiast zaworu. Ten element po około dwóch latach działania może osiągnąć „punkt saturacji”. Jeżeli filtr-osuszacz nie będzie wymieniany regularnie to wzrastająca ilość wody w układzie może doprowadzić do korozji wszystkich jego elementów.

filtr-osuszacz
Osuszacz uniwersalny klimatyzacji z presostatem



Regularna wymiana filtra jest konieczna i zalecana przez producentów pojazdów. Zanieczyszczenia osadzające się w warstwie flirtującej, stopniowo zmniejszają jej przepuszczalność i wydajność. Zablokowanie filtra kabinowego zagraża też sprawnemu działaniu silnika dmuchawy układu wentylacji. Zazwyczaj filtr kabinowy wykonuje się z materiału włóknistego, który musi mieć odpowiednio dobraną przepustowość powietrza, zatrzymywać wszelkie pyłki, zanieczyszczenia oraz kurze. Trzeba wziąć pod uwagę, że przez filtr w czasie godziny przepływa nawet do 300 m3 powietrza. Jeżeli filtr w naszym samochodzie liczy sobie sporo czasu, zaczyna się zatykać. W efekcie nie tylko zaparują nam szyby, ale jeszcze poczujemy nieprzyjemny zapach.

filtr-kabinowyfiltr-kabinowy2

Przykłady filtrów kabinowych

 

 

Tuż pod deską rozdzielczą samochodu zamontowany jest parownik, jest on zintegrowany z systemem wentylowania wnętrza. Nie ma tam światła, a na jego powierzchni zbiera się wilgoć powstająca ze schładzanego powietrza, stwarza to wspaniałe warunki do rozwijania się bakterii, grzybów i innych mikroorganizmów. Przedostają się one do parownika z kurzem - pochodzą z powietrza, które jest zasysane. Docierają następnie przez wentylację wprost do kabiny. Coraz więcej osób narzeka na to, że drobnoustroje i grzyby powodują u nich kichanie, kaszel, łzawienie oczu bądź inne objawy alergiczne. Martwe mikroorganizmy mogą być też przyczyną nieprzyjemnej woni stęchlizny. Regularne dezynfekowanie parownika sprawi, że zarodki grzybów, drobnoustroje i bakterie zostaną zniszczone.