Wrocław: ul. Hubska 4
ul. Buforowa 2

tel. 796 413 313

Godziny pracy:
poniedziałek - sobota  9 - 18

Jeżeli układ klimatyzacji ulegnie całkowitemu uszkodzeniu, np. zniszczy się kompresor, to nie powinniśmy być zaskoczeni, że koszty naprawy mogą sięgać nawet kilku tysięcy złotych. Zazwyczaj koszt naprawy jest uzależniony przede wszystkim od rodzaju awarii, typu pojazdu a także typu samego układu klimatyzacji. Jeżeli trzeba wymienić kompresor z mechanicznym uszkodzeniem, to wówczas jednocześnie należy wymienić osuszacz oraz zawór rozprężny. Jeżeli chodzi o wymianę parownika - jest to niezwykle skomplikowane. Wymaga demontażu oraz ponownego zamontowania deski rozdzielczej. Koszt takiej naprawy mieści się między 1500 zł – 2000 zł w najtańszej wersji.

 

dystrybutor-paliwaAktualnie coraz więcej układów klimatyzacji posiada możliwość automatycznej regulacji temperatury. Działają one tak, że zapewniają maksymalny komfort pasażerom a przy tym wzrost zużycia paliwa przez silnik jest minimalny.



zaparowana-szybaSystem klimatyzacji może wysuszyć powietrze w kabinie oraz w miarę możliwości szybko oczyścić szyby. Aby dokonać tego skutecznie powinniśmy włączyć klimatyzację, skierować nawiewy wprost na przednią szybę, włączyć tryb zamkniętego obiegu powietrza oraz ustawić ogrzewanie i dmuchawę na maksymalną moc. Po pewnym czasie powinniśmy wyłączyć zamknięty obieg, a intensywność dmuchawy zmniejszyć.



Bardzo częstą przyczyną zapachu stęchlizny w kabinie samochodu może być stary filtr kabinowy bądź zanieczyszczony parownik. Wraz z upływem czasu poszczególne cząsteczki kurzu, które zatrzymuje filtr wchodzą w reakcję z wilgocią, która pochodzi z powietrza. Jeżeli filtr jest za stary może to powodować powstawanie przykrego i nieprzyjemnego zapachu. Mikroorganizmy, grzyby oraz bakterie, które osadzają się i gniją na parowniku powodują powstawanie zapachu tzw. stęchlizny. Niestety nie kończy się to tylko na zapachu, mogą one wywoływać alergie. Jeżeli będziemy regularnie wymieniać filtry oraz dezynfekować parownik to ten problem zostanie wyeliminowany.

Podczas kontrolowania układu klimatyzacji wypompowuje się czynnik chłodniczy, który następnie oczyszcza się. Co dwa lata konieczna jest wymiana filtra-osuszacza. Za pomocą suchego azotu przedmuchuje się układ, pod wysokim ciśnieniem co jest przeprowadzane w celu usunięcia stałych zanieczyszczeń oraz wilgoci. Przegląda się też wszystkie elementy, kontroluje się złącza, przyłącza i różne elementy ruchome, również okablowanie i podzespoły sterowania oraz obsługi. Następnie ponownie napełnia się układ czynnikiem chłodzącym, którego ilość musi być odpowiednia dla danej konstrukcji. Raz na rok bądź, co 15 tysięcy km wymienia się filtr kabinowy. Przeprowadza się również test sprawdzający działanie oraz kontrolowanie szczelności całego układu. Na zakończenie dokumentuje się wynik wykonywanych prac.